Take a fresh look at your lifestyle.

4 SIFAT PELIK KITA MASA KECIL

29

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Ok Gais, nikali min kasi kongsi kamu pasal hal-hal atau perkara pelik yang selalu kita lakukan tidak kira masa sekarang atau masa kita masi kecil. Pelik maksudnya yang sudah menjadi kebiasaan kita daripada kecil lagi dan uniknya lagi, mungkin semua buat benda yang sama tapi kita tidak sedar. Inilah sifat pelik kita masa kecil.

 

  1. SIFAT PELIK SEPERTI BERLARI SELEPAS TERTENDANG MEJA

Masa kecil dulu, kita talampau cergas sampai kita tidak sedar bahaya datang sama kita. Masa kecil-kecil dulu, kita selalu kuat berlari dan ada satu masa kita tertendang bucu meja atau kerusi.

Salah satu cara kita untuk hilangkan rasa sakit di kaki adalah kita berlari sepantas yang mungkin.

Sifat Pelik Kita Masa Kecil

Kalau kita berhenti secara mengejut, baru terasa tu sakit di kaki kesan daripada tertendang tertendang meja.

Kalau kita yang sudah dewasa pula, masih lagi berlaku tapi sebab yang berbeza sedikit. Mungkin ada yang mo cepat-cepat kan, macam “rushing” gitu, terus tertendang meja atau apa-apa saja, rasa “stress” sama bikin panas tiba-tiba serang kita. Pelik tapi benar

 

  1. SIFAT PELIK SEPERTI GELANG GETAH JADI GITAR

Ni kali pelik tapi kreatif. Banyak kegunaan gelang getah ni. Ada yang guna gelang getah untuk bikin ikat sayur atau ada yang guna untuk ikat kotak telur.

Kadang-kadang ada yang guna untuk ikat rambut. Tapi masa kecil, ada kegunaan lain gelang getah yang kita suka butul buat.

Sifat Pelik Kita Masa Kecil

Masa kecil, kita suka kasi putus tu gelang getah terus kasi jadi gitar dalam banyak cara macam gigit satu hujung gelang getah lepas tu yang satu lagi kita pigang pakai ibu jari sama jari telunjuk. Untuk kasi naik dia punya nada, kita tarik tu getah terus kita petik pakai jari telunjuk.

 

  1. SIFAT PELIK SEPERTI CEK LAMPU PETI SEJUK

Setiap rumah kita ada peti sejuk. Peti sejuk ni penting untuk kita simpan barang-barang makanan.

Paling penting tempat kita simpan daging. Tapi kadang-kadang ada yang kita tidak puas hati dengan peti sejuk ni. Kita pernah hairan macam mana lampu peti sejuk boleh tertutup masa kita tutup tu peti sejuk.

Sifat Pelik Kita Masa Kecil

Cara dia kita tahan pintu peti sejuk tu pakai jari telunjuk supaya ada ruangan sikit untuk tengok tu lampu peti sejuk tertutup. Kadang-ka

dang ada yang pernah kedapatan buat macam tu sampai dorang pun hairan sama rasa pelik sama kita.

 

  1. SIFAT PELIK SEPERTI TERBAYANG HANTU MASA MANDI

Masa kecil kalau kita mandi, mesti kita pernah rasa ada saja yang memerhati kita. Paling feeling kalau guna air sejuk dan siram satu badan.

Kalau mata kena sabun, lagi-lagi kalau tuala kita jauh dari kita, otak kita buat visual ada hantu di depan kita. Yang paling teruk lagi, masa tu kita tidak boleh buka mata sebab mata kita kena sabun.Sifat Pelik Kita Masa Kecil

Lepas terbayang-bayang tu, terus kita cepat-cepat ambil tuala bikin lap mata. Ada juga yang sampai tergelincir. Kadang-kadang memang bahaya juga gais. Min pesan jangan jadi terlampau penakut. Hehe…

 

 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comments are closed.